Polityka prywatności, dot. przetwarzania danych osobowych
W związku z tym, że od dnia 25.05.2018r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (zwanym poniżej „RODO”) oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), niniejszym przekazujemy informacje dotyczące ochrony danych osobowych przetwarzanych przez Kancelarię Adwokacką Adwokat Natalia Piwowarska z siedzibą w Sękowie (zwaną w dalszej części niniejszej informacji „Kancelarią”). Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Adwokat Natalia Piwowarska Sękowo 62 a, 64-300 Nowy Tomyśl, adres poczty elektronicznej: adwokatnataliapiwowarska@gmail.com
Poniższe informacje przekazujemy w celach informacyjnych, nie jest wymagane od Pana/Pani żadne działanie ani kontakt z Kancelarią.
1. W jakim celu i na jakiej podstawie Kancelaria przetwarza dane osobowe?
Dane osobowe przetwarzane są przez Kancelarię w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię, którymi są:
- zawarcie i wykonywanie umowy zawartej przez klienta z Kancelarią – m.in. obejmującej udzielanie porad prawnych, sporządzanie opinii prawnych, reprezentowanie klientów Kancelarii przed sądami, organami administracji publicznej, osobami trzecimi oraz podejmowanie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust.1 pkt. b RODO),
- wypełnianie obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii – m.in. obejmujących obowiązek podania danych osobowych stron postępowań przy poszczególnych czynnościach procesowych, sądowych, administracyjnoprawnych i innych, realizowanych przez Kancelarię, jak i dochodzenie lub zabezpieczanie roszczeń Kancelarii (art. 6 ust.1 pkt. c RODO),
- przekazywanie klientowi aktualnych informacji o stanie prowadzonych spraw, niezbędnych i celowych czynnościach związanych ze świadczonymi usługami prawnymi, informacji dotyczących Kancelarii itp. w oparciu o odrębną zgodę udzieloną przez klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
2. Które dane osobowe są niezbędne?
Kancelaria stosuje zasadę tzw. minimalizacji danych osobowych, co oznacza, iż Kancelaria przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu przetwarzania danych osobowych. Zakres przetwarzanych danych osobowych uzasadniony jest przedmiotem świadczonej usługi prawnej i prowadzonego postępowania sądowego/administracyjnego/pozasądowego.
3. Komu przekazywane są Państwa dane?
Kancelaria przekazuje Państwa dane wyłącznie podmiotom, organom, osobom trzecim, którym przekazanie danych niezbędne jest w celu zrealizowania umowy zawartej z klientem Kancelarii, w tym partnerom świadczącym usługi prawne, usługi tłumaczeń, notariuszom, rzeczoznawcom.
Dane osobowe mogą być również przedmiotem przekazania firmom kurierskim obsługującym korespondencję, firmom archiwizującym dokumenty, partnerom Kancelarii świadczącym usługi rachunkowe i techniczne (utrzymanie i rozwój systemów informatycznych, utrzymanie serwisów internetowych, obsługa serwera poczty elektronicznej).
4. Jak długo Kancelaria przechowuje Państwa dane?
Dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy oraz wypełniania obowiązków prawnych Kancelarii są przechowywane przez okres wykonywania umowy z klientem, a po jego upływie przez czas, w którym obowiązujące przepisy prawa nakazują przechowywanie danych (np. w celach archiwizacji dokumentów).
Dane osobowe przetwarzane na podstawie odrębnej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania.
5. Przysługujące Państwu uprawnienia?
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Kancelarię, przysługują Państwu uprawnienia do żądania:
- dostępu do danych osobowych, które Państwa dotyczą, czyli do uzyskania potwierdzenia czy Kancelaria przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania,
- sprostowania danych, jeśli dane przetwarzane przez Kancelarię są nieprawidłowe lub niekompletne,
- usunięcia danych, z wyłączeniem danych przetwarzanych w celach związanych z wykonywaniem zawodu radcy prawnego,
- ograniczenia przetwarzania danych,
- przeniesienia danych, to jest prawo do otrzymania dostarczonych Kancelarii danych osobowych i przesłania ich innemu administratorowi danych.
6. Ponadto, przysługują Państwu:
- prwo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego obowiązku Kancelarii,
- prawo wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, z wyłączeniem danych przetwarzanych w celach związanych z wykonywaniem zawodu radcy prawnego.
Polityka przetwarzania danych osobowych jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.